"O femeie trebuie sa fie doua lucruri: clasica si fabuloasa", Coco Chanel

miercuri, 14 aprilie 2010

Tu ce alegi?

Tot plimbandu-ma pe diverse site-uri sau blog-uri am observat diverse articole si discutii despre cosmeticele toxice. Acum nu vreau sa va iau apararea producatorilor, dar absolut orice pe lumea asta este toxic depinde doar cat si cum consumi. Cat despre marea majoritate a ingredientelor aflate pe lista neagra nici nu s-a demonstrat ca ar fi atat de daunatoare pe cat se crede, ci mai mult se presupune, se fac teste, statistici, etc. In plus in ziua de azi daca vrei sa iti distrugi concurenta nu folosesti neaparat ingrediente mai calitative ci platesti un studiu care sa demonstreze ca ingredientele lor sunt toxice, nesanatoase. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa fim atenti la ce cumparam. Si eu fac parte din categoria celor care atunci cand merg la cumparaturi (alimente sau cosmetice) studiez eticheta si sunt destul de atenta la ceea ce cumpar, insa am un avantaj - ce scrie pe eticheta nu este tocmai chineza pentru mine. Pentru multi insa este destul de greu sa descifreze etichetele. Uneori ma incurca si pe mine deoarece producatorii folosesc diferite prescurtari sau ingrediente marca inregitrata (acestea au diferite denumiri care nu neaparat au o legatura cu ingredientul). Cu toate acestea daca uneori mi-e pofta de exemplu de un pahar de cola am sa-l beau, chiar daca sunt constienta de cat nesanatos este. In orice caz eu consider ca e aproape imposibil ca astazi sa traiesti 100% sanatos intr-o tara dezvoltata datorita ritmului nostru de viata. Ar insemna sa deti o ferma bio sau sa fi abonat la una (si degeaba ai tu una daca vecinii tai utilizeaza ferilizatori chimici sau utilizezi apa de irigatie care e poluata). Asta deoarece degeaba folosesti cosmetice bio daca nu si mananci sanatos. In plus cu putin efort cu ingredientele ce le poti procura de la o ferma bio poti sa iti realizezi propriile tale cosmetice bio. Iar pentru cei pe care cuvantul bio afisat pe un produs ii cucereste, tin sa-i dezamagesc, cel putin 50% nu sunt nicidecum bio, la fel si cu 100% natural. Trebuie doar sa fi atent/atenta la ceea ce cumperi, sa cauti informatii si pareri despre produs si producator. Si pana la urma totul se reduce la ceea ce organismul tau accepta si ce nu, pentru ca poate reactiona bine la "chimicale" dar sa faca o alergie urata la miere, care este unul dintre cele mai sanatoase produse atat pt interiorul cat si pentru exteriorul corpului. Intr-un final alegerea cosmeticelor pe care le folosim apartine fiecaruia dintre noi. Eu mi-am facut alegerea, si anume folosesc produse din ambele categorii, fiind atenta insa la eticheta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu